سئو و بهینه سازی

جدیدترین مقالات بهینه سازی و بازاریابی آنلاین

سئو و بهینه سازی

جدیدترین مقالات بهینه سازی و بازاریابی آنلاین

نقش شبکه اجتماعی های در سئوی فروشگاه اینترنتی

نقش شبکه اجتماعی های در سئوی فروشگاه اینترنتی


سئو


در حال حاضر اهمیت فعالیت در شبکه های اجتماعی مهم ( فیسبوک ، توییتر و گوگل پلاس ) بیش از هر زمان دیگری است.

چرا که موتورهای جستجو ( مخصوصا غول جستجوگر گوگل ) به سیگنال های شبکه های اجتماعی توجه بیشتری دارند.

اکنون سوال سئوکاران این است که آیا گوگل فعالیت در شبکه های اجتماعی را بر روش های قبلی لینک سازی ارجح می داند یا خیر؟

  

افرادی که در نتیجه ی جستجوها رتبه های بالا دارند کسانی هستند که علاوه بر تولید حجم زیاد محتوای مناسب با فعالیت در شبکه های اجتماعی

لینک های طبیعی و سیگنال های مثبتی از این شبکه ها دریافت می کنند.

در نتیجه مدیریت فروشگاه اینترنتی با در نظر گرفتن این دو فاکتور ( تولید محتوا و دریافت سیگنال از شبکه های اجتماعی )

بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان خواهد آورد.



در ادامه بررسی خواهیم کرد که این سیگنال های مثبت شبکه های اجتماعی دقیقا چگونه می توانند برای فروشگاه شما مفید واقع شوند

و شما چگونه می توانید از آنها برای بهبود شرایط کسب و کار خود استفاده کنید


سئو


فیسبوک و سیگنال های فیسبوک

هنگامی که از شبکه های اجتماعی صحبت می شود اولین اسمی که در ذهن هر کسی نقش می بندد فیسبوک است

این شبکه بزرگترین شبکه اجتماعی است که در بین سایرین بیشترین کاربر را از سرار جهان به خود اختصاص داده است

با این حال شاید در مورد ایجاد مستقیم ترافیک بر روی سایت شما خیلی کمک کننده نباشد اما قطعا بهترین گزینه برای ایجاد سیگنال های اجتماعی است.


در مورد سیگنال های فیسبوک :


تعداد لایک ها ، اشتراک گذاری ها و نظرات روی پروفایل شما بیانگر تعداد کاربرانی است که به محتوای تولیدی شما علاقه مند هستند و مطالب شما را دنبال می کنند.

نه تنها لایک کردن پست ها بلکه اشتراک گذاری ها بیانگر خوبی برای میزان علاقه مندی مخاطبان می باشد.

نظراتی که در زیر هر پست نوشته می شود شما را از اینکه مخاطبان تا چه اندازه سعی در تعامل و ارتباط دارند مطلع می کند.

تمامی این فعالیت ها مانند فاکتور های رنکینگ عمل می کند و برای ارتقای میزان فروش و شرایط کسب و کار شما به صورت غیر مستقیم دخیل هستند


سئو


توییتر و سیگنال های توییتر


توییتر نیز یکی از بهترین ابزار بازاریابی آنلاین می باشد. یک نوشته ی خوب در توییتر می تواند به وسیله ی میلیون ها نفر دیده شود

و بدین ترتیب بستر مناسبی برای ایجاد کمپین سئو تنها با نوشتن مطلبی جذاب می باشد.

توییتر به خاطر فضایی که دارد بسیاری از مطالب در آن مختصر ارائه می شوند و همین امر موجب شده تا محبوبیت زیادی داشته باشد.


در مورد سیگنال های توییتر :

زمانی که ما از سیگنال های اجتماعی توییتر صحبت می کنیم منظور تعداد اشتراک گذاری مطلبی است که شما ایجاد کرده اید.

این اشتراک گذاری ها در توییتر تاثیر به سزایی در ارتقای رتبه ی شما در موتورهای جستجو دارد.

بنابراین توجه کنید که مطلبی که ارائه می دهید در رابطه با موضوع محبوب مخاطب باشد و مهم تر از آن در جایی مطلب خود را منتشر کنید که افراد بیشتری در آنجا فعال هستند به این ترتیب افراد بیشتری به محتوای مورد نظر شما دست پیدا خواهند کرد.



گوگل+ و سیگنال های گوگل پلاس


گوگل پلاس نسبت به سایر شبکه ها به تازگی وارد بازار شبکه های اجتماعی شده است

اما از آنجایی که این شبکه به وسیله ی خود گوگل تاسیس شده از اهمیت بالایی برخوردار است توجه نکردن به شبکه ی خود گوگل کار بسیار دور از عقلی است


در مورد سیگنال های گوگل پلاس :


سیگنال های اجتماعی گوگل به صورت “+۱″ دیده می شوند.

+۱ یعنی یک نظر مثبت برای وبسایت و در نتیجه یک اثر مثبت در رنکینگ سایت شما همچنین تبلیغات و اشتراک گذاری ها نیز تاثیر مثبتی در بالا بردن رنکینگ سایت دارند

و در این میان اشتراک گذاری هایی موثرتر هستند که از طرف افراد معتبر انجام پذیرد. و باز هم بدون در نظر گرفتن جزئیات این پروسه می توان با اطمینان گفت که شبکه ی اجتماعی گوگل نیز نقش بسیار پررنگی را در افزایش رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو ایفا می کند


سئو


سایر وبسایت های رسانه ای ، اجتماعی

تعداد وبسایت های اجتماعی و رسانه ای بسیار زیاد است اما سه وبسایت معرفی شده محبوب ترین آنها هستند.

لایک هایی که از سایت لینکدین(LinkedIn) نیز دریافت می شوند برای کسب و کارهای مختلف و حتی متخصصین در رشته های گوناگون بسیار مفید هستند. این موضوع در مورد سایت یوتیوب (YouTube) و فلیکر (Flickr) که سایت های رسانه ای و اشتراک گذاری بسیار جذابی هستند نیز صدق می کند پینترست (Pinterest) نیز یکی دیگر از رسانه های اجتماعی است که تا کنون در بازاریابی اینترنتی و به خصوص در کمپین های سئو تاثیرات به سزایی داشته است


سیگنال های شبکه اجتماعی و سئو

همانطور که همیشه یادآوری کرده ایم ، کیفیت حرف اول را در سرنوشت رتبه ی سایت شما می گوید تا زمانی که کیفیت مطالب شما در سایت پایین باشد هیچ یک از فعالیت های جانبی سئو تاثیر گذار نخواهد بود دریافت حجم بالای لایک و اشتراک گذاری تنها در صورتی امکانپذیر خواهد بود که مطلب شما با کیفیت و قابل ارائه باشد. در صورتی که به محتوای قوی توجه کنید و در کنار آن فعالیت در شبکه های اجتماعی را ادامه دهید ترکیبی مناسب از سیگنال ها و امتیاز های مثبت خواهید داشت و بدین ترتیب نتیجه ی مطلوبی خواهید گرفت.


اگر یک فروشگاه اینترنتی با خرید های فراوان می خواهید شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.